Chief Executive Officer | Directeur(rice) general(e)

Le français suit.

Established in 1944, the Society of Obstetricians & Gynaecologists of Canada (SOGC) remains as one of Canada’s oldest national speciality organization and is proud to lead the advancement of women’s health through excellence and collaborative professional practice. Growing to over 4,000 members, comprised of obstetricians and gynaecologists, family physicians, nurses, midwives, and allied health professionals working in the field of women's sexual and reproductive health, the Society is dedicated in advocating, supporting, researching, educating and optimizing for the best level of, and access to, care possible for women in Canada and around the world.

Responsible for the overall management of the organization, the Chief Executive Officer (CEO) provides leadership (administration/ obstetrical and gynaecological education/ evidenced-based care women’s health care) and direction to ensure the SOGC achieves the strategic directions as established by the Board of Directors. This includes mobilization of both staff and volunteer members/committees to optimize operational, scientific, and clinical pursuits in all 5 strategic pillars of the Strategic Plan. The CEO, in collaboration with the SOGC President, acts as an ambassador and spokesperson for the SOGC and has personal responsibility for advocacy and the international women's health mandate.

As an ideal candidate, you have a proven track record of transforming organizations through strategic leadership. You are proactive, charismatic, and goal / results-oriented with experience delivering tangible benefits to partners and/or members. You bring strong financial acumen and the ability to develop, articulate, and team-build a vision for the health professionals providing obstetrics and gynaecology care in Canada with focused international options. A natural relationship builder and communicator, you have created a unified national perspective in your sector and bring an understanding of the needs and values of internal and external groups and partners. You recognize the importance of strategic alliances and have successfully cultivated a network within healthcare, partner organizations, the media, and provincial/federal governments. You promote internal collaboration and staff development, build trust, and create synergies / opportunities between the President, Board and staff members through active listening and engagement. You are passionate about healthcare and bring a strong appreciation of national and culturally / ethnically sensitive women’s health issues.

Bilingualism would be a significant asset and the position would ideally be located in Ottawa.

For more information on this important opportunity to advance women’s health, please contact Eric Slankis or Dominik Legault of Odgers Berndtson Executive Search.

The Society of Obstetricians & Gynaecologists of Canada is an equal opportunity employer. In accordance with the Accessible Canada Act, 2019 and all applicable provincial accessibility standards, upon request, accommodation will be provided by both Odgers Berndtson and SOGC throughout the recruitment, selection and/or assessment process to applicants with disabilities.

****************************************************************************************************************************************************

Fondée en 1944, La Société des obstétriciens et gynécologues du Canada (SOGC) demeure l’un des plus anciens organismes nationaux de spécialité au Canada et est fière de mener l’amélioration de la santé des femmes par l’excellence et la pratique professionnelle collaborative. Comptant plus de 4 000 membres, dont des obstétricien.nes et des gynécologues, des omnipraticien.nes, des infirmiers.ères, des sages-femmes et d’autres professionnels paramédicaux du domaine de la santé sexuelle et reproductive des femmes, la Société se consacre à la défense, au soutien, à la recherche, à l’éducation et à l’optimisation en matière de santé féminine afin d’offrir aux femmes du Canada et du monde entier l’accès aux meilleurs soins qui soient.

Responsable de la gestion générale de l’organisme, le directeur.rice général.e (DG) en assume le leadership (administration/formation en obstétrique et en gynécologie/soins de santé fondés sur des données probantes) et la direction afin que la SOGC réalise les orientations stratégiques établies par le conseil d’administration. Il s’agit notamment de mobiliser le personnel et les membres/comités bénévoles afin d’optimiser les activités opérationnelles, scientifiques et cliniques des cinq piliers du plan stratégique. Le ou la DG, en collaboration avec la présidente de la SOGC, agit à titre d’ambassadeur et de porte-parole de la SOGC et est personnellement responsable de la défense des droits et du mandat international en matière de santé des femmes.

Vous êtes le candidat.e idéal.e si vous possédez une feuille de route marquée par la transformation réussie d’organisations grâce à l’exercice d’un leadership stratégique. Proactif et charismatique, vous prônez une approche axée sur les objectifs/résultats et avez par le passé réussi à procurer des avantages concrets à des partenaires et/ou membres. Vous possédez un sens aigu des finances et la capacité de créer, de formuler et de consolider une vision pour les professionnels de la santé qui fournissent des soins obstétriques et gynécologiques au Canada, assortie de possibilités à portée internationale. Rassembleur et communicateur dans l’âme, vous avez su créer une perspective nationale unifiée dans votre secteur et êtes en mesure de comprendre les besoins et les valeurs des groupes et partenaires internes et externes. Vous reconnaissez l’importance des alliances stratégiques et avez su constituer un réseau composé d’acteurs du système de santé, d’organisations partenaires, de médias et de gouvernements provinciaux et du gouvernement fédéral. Vous privilégiez le travail d’équipe et le perfectionnement du personnel, l’établissement d’un climat de confiance et, grâce à votre écoute active et à votre engagement, vous favorisez la création d’une synergie entre le président, le conseil d’administration et les membres de l’équipe et sur la recherche de possibilités pour ces derniers. Passionné par les soins de santé, vous possédez une excellente connaissance des questions nationales liées à la santé féminine qui sont sensibles sur les plans culturel et ethnique.

Le bilinguisme serait un atout important et le poste serait idéalement situé à Ottawa.

Pour de plus amples renseignements sur cette importante occasion de faire progresser la santé des femmes, veuillez communiquer avec Eric Slankis ou Dominik Legault de Odgers Berndtson Recherche de cadres.

Société des obstétriciens et gynécologues du Canada est un employeur qui offre des chances égales d’emploi. Conformément à la Loi canadienne sur l’accessibilité (L.C. 2019) et aux normes d’accessibilité provinciales, Odgers Berndtson et SOGC procureront l’aide requise aux candidats souffrant d’un handicap tout au long du processus de recrutement, de sélection et d’évaluation.

Le masculin est utilisé sans aucune discrimination et dans le seul but d’alléger le texte.