Manager, Recruitment and Member Services / Gestionnaire du recrutement et des services aux membres

National Association of Federal Retirees (Federal Retirees) is the largest national advocacy group representing pensioners, their partners and survivors, from the public service, the Canadian Forces, the Royal Canadian Mounted Police and federally appointed judges.  Federal Retirees is a not-for-profit association with more than 175,000 members in 79 branches across Canada.  For more information about our organization, please visit our website at www.federalretirees.ca.

Manager, Recruitment and Member Services

Federal Retirees is seeking a Recruitment and Member Services Manager to join the National Office team in Ottawa, reporting to the Director of Communications and Marketing. This newly created role will be responsible for developing and implementing strategies and activities that promote membership growth, retention and engagement. The Manager supervises a small team of Client Services Associates, who are responsible for inside sales and the provision of basic information and support to members, prospective members and others conducting business with the National Office of the Association. This position also has a role in supporting and promoting Preferred Partners, the Association’s affinity program.

Our ideal candidate will have a strong background in traditional and digital marketing and membership recruitment, preferably in a large not-for-profit association.  We require at least five years of marketing/recruiting experience at the manager level, coupled with a Bachelor’s degree or a College diploma in a relevant field.   Our successful candidate will have a strong bias for action and a focus on results, tempered by a flexible, highly collaborative and consultative approach to planning and project implementation.

We have a strong preference for candidates who:

·         Are fluently bilingual

·         Have experience working with volunteers

·         Have supervised a client services operation or call centre

·         Have managed an affinity/preferred partner program

·         Are familiar with the organization, structure, processes and culture of one or more of the following: federal public service, Canadian Armed Forces or RCMP.

Federal Retirees offers a competitive salary, Health and Dental benefits and a group RRSP program, as well as generous support for health and wellness and professional development.

* * * * *

L’Association nationale des retraités fédéraux (Retraités nationaux) est le plus important organisme national de défense représentant les retraités de la fonction publique fédérale, des Forces canadiennes et de la Gendarmerie royale du Canada, les juges nommés par le fédéral et retraités, ainsi que leurs partenaires et survivants.  Retraités fédéraux est une association sans but lucratif qui compte plus de 175 000 membres et 79 sections au Canada.  Pour en savoir plus sur notre organisation, veuillez visiter notre site Web, à www.retraitesfederaux.ca.

Gestionnaire du recrutement et des services aux membres

Retraités fédéraux est à la recherche d’un ou d’une gestionnaire du recrutement et des services aux membres pour son équipe du Bureau national à Ottawa. Nouvellement créé, le poste relèvera du directeur des communications et du marketing et a la responsabilité d’élaborer et de mettre en œuvre des stratégies et des activités qui favorisent la croissance, la fidélisation et l’engagement des membres. La personne en poste supervise une petite équipe d’agents de services à la clientèle, qui sont responsables des ventes internes et de la prestation de renseignements de base et de soutien aux membres, aux membres potentiels et aux autres personnes qui font affaire avec le Bureau national de l’Association. Ce poste joue également un rôle dans le soutien et la promotion des partenaires privilégiés, le programme d’affinité de l’Association.

La personne idéale a une solide expérience en marketing traditionnel et numérique, ainsi qu’en recrutement de membres, de préférence dans une grande association à but non lucratif.  Nous exigeons au moins cinq années d’expérience en marketing ou en recrutement dans un poste de gestionnaire, ainsi qu’un baccalauréat ou un diplôme collégial dans un domaine pertinent.   La personne retenue a un fort penchant pour l’action et l’atteinte de résultats, tempéré par une approche souple, hautement collaborative et consultative de la planification et de la mise en œuvre du projet.

Nous avons une forte préférence pour les personnes qui :

·         Sont parfaitement bilingues;

·         Ont de l’expérience de travail avec les bénévoles;

·         Ont supervisé une entreprise de services à la clientèle ou un centre d’appels téléphoniques;

·         Ont géré un programme d’affinité ou de partenaires privilégiés;

·         Connaissent bien l’organisation, la structure, les processus et la culture de l’un ou de plusieurs des organismes suivants : la fonction publique fédérale, les Forces armées canadiennes ou la GRC.

Retraités fédéraux offre un salaire concurrentiel, des avantages médicaux et dentaires, un programme de REER collection, ainsi qu’un soutien généreux pour la santé, le mieux-être et le perfectionnement professionnel.