Registrar/Executive Director

College of Physiotherapists of New Brunswick

Invites Applications for the Position of Registrar/Executive Director

The College of Physiotherapists of New Brunswick (CPTNB) regulates the practice of physiotherapy and physiotherapists in New Brunswick, in the public interest. Our authority is derived from the Physiotherapy Act which defines our statutory responsibilities to establish and enforce a code of ethics, standards of practice and qualifications for physiotherapists’ education, registration, and continuing competence - as well as handling matters in relation to complaints and discipline.

Responsible to the CPTNB Council and in partnership with provincial and national regulatory networks, the Registrar provides vision and leadership to help steward CPTNB. The successful candidate will be able to demonstrate ability to meet our statutory responsibilities and provide oversight of College operations and resources.

Qualifications

Demonstrated leadership, organizational and self-management skills

University degree and at least 5 years of senior management experience

Excellent written, oral and public communication skills; bilingualism (English/French), an asset

Advanced analytical and conceptual skills

Innovative abilities in planning, project/task facilitation and resource management

Familiarity with physiotherapy/professional regulation or health-related associations, an asset

Experience working with councils, committees and various external groups including governments

The Registrar position is one of two full-time staff in our office in Saint John, N.B. For position description and more information about CPTNB visit: www.cptnb.ca

Submit an application with a current résumé – by email only – to physionb@nb.aibn.com, to the attention of the Selection Committee

By: January 15, 2019

Collège des physiothérapeutes du Nouveau-Brunswick

Appel de candidatures pour le poste de registraire/directeur executif

Le Collège des physiothérapeutes du Nouveau-Brunswick (CPTNB) réglemente la pratique de la physiothérapie et les physiothérapeutes au Nouveau-Brunswick, dans l'intérêt du public. Son pouvoir lui est conféré par la Loi sur la physiothérapie qui définit ses responsabilités légales d'établir et d'appliquer un code de déontologie, des normes de pratique et des qualifications visant la formation, l'inscription et les exigences continues en matière de compétence des physiothérapeutes ainsi que de traiter les questions relatives aux plaintes et aux mesures disciplinaires.

Relevant du conseil du CPTNB et en partenariat avec les réseaux de réglementation provinciaux et nationaux, le ou la registraire insuffle une vision et un leadership pour aider à la gouvernance du Collège. La personne retenue devra avoir démontré sa capacité à s’acquitter de ses responsabilités légales et à superviser les activités et les ressources du Collège.

Qualifications

Compétences démontrées en leadership, en organisation et en autogestion

Diplôme universitaire et au moins cinq années d'expérience en gestion à des niveaux supérieurs.

Excellentes compétences en communication écrite, orale et publique; bilinguisme (anglais-français), un atout.

Compétences analytiques et conceptuelles avancées

Capacités d'innovation en planification, facilitation de projets et de tâches et en gestion des ressources

Bonne connaissance de la physiothérapie, de la réglementation professionnelle ou des associations liées à la santé, un atout.

Expérience de travail auprès de conseils, de comités et de divers groupes externes, notamment avec les gouvernements.

Le poste de registraire est un des deux postes à temps plein du bureau du CPTNB à Saint John (N.-B.). Pour obtenir une description de poste et de plus amples renseignements sur le CPTNB, consulter le site www.cptnb.ca

Les candidatures doivent être accompagnées d'un curriculum vitae à jour et envoyées par courriel seulement à physionb@nb.aibn.com, à l'attention du comité de sélection

Date limite : 15 janvier 2019