Request for Proposals - Project management and coordination - Community Futures Network of Canada

The Community Futures Network of Canada (CFNC) requires the services of a qualified Executive Director to manage the ongoing activities of the CFNC. This is a part-time, contract position with the potential to become full time if additional funding is secured.

Reporting to the Chairperson, the Executive Director’s primary responsibility will be to provide management and direction in implementing the CFNC’s annual operating plan; facilitating communications between the Board of Directors and its member associations; and ensuring that the Network’s goals and objectives are achieved.

We are looking for an experienced Executive Director with excellent communication skills, a knowledge of rural and community economic development, and the ability to lead the Network to its next level.

Le Réseau de développement des collectivités du Canada (RDCC) souhaite s’adjoindre les services d’une Direction générale pour assurer la gestion de ses activités courantes. Il s’agit d’un poste contractuel à temps partiel.

Sous la supervision de la présidence, la Direction générale a comme responsabilité principale de gérer et d’assurer la mise en œuvre du plan d’action annuel du RDCC, de faciliter les communications entre le conseil d’administration et les associations membres et de veiller à l’atteinte des buts et des objectifs du Réseau.

Nous sommes à la recherche d’une Direction générale d’expérience dotée d’une excellente capacité à communiquer et d’une connaissance des questions relatives au développement économique des communautés et des milieux ruraux. Le soumissionnaire retenu devra également être en mesure d’assurer la croissance du Réseau.